توسعه دهنده اخیرا یک سند SBMM (Skills-Based Matchmaking) منتشر کرده است که تمام جزئیات را در مورد نحوه اندازه گیری اکتیویژن توانایی های بازیکنان نشان می دهد. این سند ۲۵ صفحهای جامع و روشنکننده، مفهوم «مهارت» را در مدل فراگیر SBMM توضیح میدهد و تیمهای Activision تایید کردهاند که چه مهارتهایی توسط این مکانیک پوشش داده میشود. در مرحله بعد، با اخباری در مورد چگونگی سنجش توانایی بازیکنان توسط Activision با تیم اخبار بازی وب سایت دنیای بازی باشید.
لیستی از نحوه اندازه گیری اکتیویژن توانایی بازیکن
معرفی
آنها همچنین یک آزمایش مخفی را نشان داده اند که برای مشاهده عملکرد بازیکنان در برابر حریفان سطح بسیار پایین تر انجام شده است.
صفحات ابتدایی سند نشان میدهد که «مهارت» با استفاده از سه معیار محاسبه میشود: تعداد کل کشتهها، نسبت تعداد کشتهها به تعداد مرگها، و نسبت تعداد کشتهها به تعداد مرگها در دست دشمن آخری باهوش است. زیرا این امکان را به Activision می دهد تا بدون توجه به مرگ های خودکشی، ارزیابی دقیقی از مهارت شما داشته باشد.
شایعه: Call of Duty: Modern Warfare 3 در ماه آگوست به Game Pass اضافه خواهد شد
این بدان معناست که بازیکنان نمی توانند با کشتن مکرر خود و از بین بردن مکانیسم SBMM، نسبت کشتار به مرگ خود را به طور مصنوعی کاهش دهند. تیم Activision در مورد آزمایشهای مختلفی که طی سالها برای بهبود روش اندازهگیری تواناییهای بازیکنان Activision انجام دادهاند، به طور عمیق صحبت کردند:
اندازه گیری توانایی بازیکنان از طریق Activision
در سال 2024، اکتیویژن یک آزمایش مخفی روی Call of Duty: Modern Warfare 3 انجام داد و معیارهای مهارت هزاران بازیکن را برای دیدن نتایج حذف کرد. این آزمایش به مدت یک ماه انجام شد و در این مدت بازیکنان به طور تصادفی با رقبا همسان شدند. در گزارشی که نتایج این تست را بررسی میکند، Activision اشاره کرد که با کاهش معیارهای مهارت در سیستم SBMM، تقریباً 90٪ از بازیکنان شرایط بدی را تجربه کردند.
به بیان ساده، زمانی که لابیها تصادفیتر بودند و مهارت در نظر گرفته نمیشد، بازیکنان سریعتر بازی را ترک میکردند و دیرتر برمیگشتند. علاوه بر این، افزایش تعداد برداشت ها در 80 درصد از بازیکنان در تست مخفی مشاهده شد که عدد قابل توجهی است. این نشان می دهد که وقتی ارزیابی اکتیویژن از توانایی های بازیکنان به اندازه کافی قوی نباشد، بازیکنان احساس ناامیدی بیشتری می کنند.
توضیحات اکتیویژن
اولین چیزی که فرآیند تطبیق به دنبال آن است موقعیت جغرافیایی است و بازیکنانی را که از نظر جغرافیایی به یکدیگر نزدیک هستند مطابقت می دهد. سپس سیستم مهارت را در نظر می گیرد تا بازیکنان تقریباً هم سطح را در برابر یکدیگر قرار دهد.
اکتیویژن
اکتیویژن سناریوی جالبی را توضیح داد که نشان میدهد وقتی در یک گروه با یک بازیکن با استعداد هستید، فرآیند خواستگاری چگونه کار میکند:
فرض کنید گروهی متشکل از دو بازیکن به نامهای آلیس و باب یک بازیکن متوسط با مهارت 50 درصد است و آلیس یک بازیکن نخبه با مهارت باب است بهترین بازیکن در هر لابی حتی بهتر از اینکه تنها بازی کند.
اما اگر بازیکنان دیگر را با مهارت حریفان مطابقت دهیم، باب احتمالاً بدترین بازیکن در هر لابی است. بنابراین ما باید سایر بازیکنان را در وسط قرار دهیم تا باب با برخی از حریفان خود روبرو شود و در عین حال مزیت ذاتی آلیس را کاهش دهیم.
در نهایت، این عمیق ترین نگاهی است که ما تا به حال در مورد نحوه اندازه گیری توانایی های بازیکنان توسط Activision انجام داده ایم. در حالی که به طور مداوم در حال بهبود است، اصول اولیه آن برای سال ها ثابت مانده است. این موضوع برای طرفداران سری بازی Callaf Duty و بازیکنان حرفه ای بسیار جالب است.
اینها جزییات سیستم SBMM و نحوه اندازه گیری اکتیویژن توانایی بازیکنان بود. نظر شما رفقای همیشگی من چیست؟ وب سایت دنیای بازی ها در مورد این خبر چطور؟
منبع: https://www.dbazi.com/game-news/353116-activision-reveal-sbmm-call-of-duty