
بروزرسانی: 23 خرداد 1404
تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های خدمات محور
گزارش جدیدی از کنفرانس توسعه دهندگان بازی نشان می دهد که تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های سرویس محور بسیار بیشتر از قبل شده است. یکی از نکات کلیدی گزارش این است که یک سوم توسعه دهندگان AAA در حال کار بر روی یک بازی سرویس زنده هستند. در ادامه خبر شرکت های بزرگ می خواهند با تیم بازی های سرویس گرا بسازند اخبار بازی وب سایت دنیای بازی باشید.
لیستی از شرکت های بزرگی که می خواهند بازی های سرویس گرا بسازند
مقدمه
بر اساس این گزارش، 33 درصد از توسعه دهندگان AAA و 16 درصد از کل پاسخ دهندگان به این نظرسنجی روی بازی های سرویس زنده کار می کنند. در عین حال، 13 درصد به توسعه چنین بازی هایی علاقه نشان دادند، در حالی که 41 درصد از توسعه دهندگان هیچ علاقه ای به این زمینه نشان ندادند. این گزارش همچنین اشاره می کند که نظرات در مورد بازی های سرویس زنده بین توسعه دهندگان متفاوت است. برخی از توسعه دهندگان این نوع بازی ها را به دلیل پتانسیل مالی و ایجاد جوامع کاربری قوی تحسین می کنند، در حالی که برخی دیگر نگران خلاقیت راکد، ریزتراکنش ها و شیوه های سودجویی هستند.
جزئیات تمایل شرکت های بزرگ برای ساخت بازی های خدمات محور
یکی از نگرانی های اصلی اشباع بیش از حد بازار بازی های خدمات زنده است. به گفته سازندگان، ایجاد یک پایگاه بازیکن پایدار در این بازار بسیار دشوار است. نکته جالب دیگر در این گزارش افزایش توسعه بازی های رایانه ای است. این بار، 80 درصد از توسعه دهندگان گزارش دادند که روی بازی های رایانه شخصی کار می کنند، در حالی که در نظرسنجی قبلی 66 درصد بود. این رشد احتمالاً به دلیل محبوبیت دستگاه های تلفن همراه مانند Steam Deck و افزایش علاقه به بازی های مرورگر است. اگرچه بازی های موفقی مانند World of Warcraft، Destiny 2 و Counter-Strike 2 در ژانرهای مختلف به موفقیت مالی دست یافته اند، بسیاری از این بازی ها به دلیل کاهش تعداد بازیکنان متوقف شده اند.
نمونه بارز این مشکل، خرابی کنکورد است که سرورهای آن تنها دو هفته پس از انتشار به دلیل استقبال ضعیف، خاموش شدند. این شکست منجر به تعطیلی استودیو فایروالک و شایعاتی مبنی بر لغو سایر پروژه های خدمات زنده شد. به عنوان مثال، شایعاتی در مورد لغو پروژه Horizon MMORPG توسعه یافته توسط NCSoft وجود داشت. با این حال، برخی گزارش های جدیدتر این موضوع را رد می کند. علی رغم این چالش ها، بازی های سرویس زنده همچنان بخش مهمی از صنعت بازی هستند، اما موفقیت در این زمینه به طراحی پایدار و پشتیبانی بازیکنان بستگی دارد.
این خبر از تمایل شرکت های بزرگ به ساخت بازی های سرویس گرا بود. نظر شما رفقای همیشگی من چیست؟ وب سایت دنیای بازی ها در مورد این خبر چطور؟


منبع: https://www.dbazi.com/game-news/378270-aaa-developers-worke-on-live-service